AIKIDŌ presupune antrenarea inimii, a minții și corpului prin metodele austere de antrenament ale mai multor arte marțiale din Japonia, care descind din timpuri străvechi, de aceea putem spune că promovează aceleași idealuri.
AIKIDŌ este rezultatul studiilor și cercetarilor dureroase ale Maestrului UESHIBA MORIHEI 植芝 盛平 , care nu numai că a stăpânit diferitele arte BUJUTSU 武術 , dar s-a devotat el însuși antrenamentului ascetic spiritual. AIKIDŌ s-a născut în perioada TAISHO din Japonia ( 1912-1926). Cu un aer de prospețime și afirmație a trecut dincolo de timpurile și școlile BUJUTSU. Vă recomand un extras din cartea lui FUJITA MASATAKE 藤田 昌武


Trecerea de la JUTSU 術 (meștesug) la DŌ 道 (cale) a însemnat transformarea unor sisteme de tehnici de luptă în căi spirituale, astfel încât sistemele de luptă ale vechilor războinici au devenit cu trecerea timpului arte marțiale moderne cu un pronunțat caracter spiritual. Deși format din sângerosul BUJUTSU 武術 , BUDŌ 武道 (calea marțială) și-a luat ca țintă principală, scop și ideal calitățile armoniei și dragostei: calea către autorealizare. Acesta este BUDO japonez, foarte evident în AIKIDŌ care include tehnici din tradițiile JUJUTSU 柔術 , unde o persoană înfruntă adversarul cu mâinile goale.
O lege veche a artelor marțiale din Japonia străveche susține SHIN BU FU SATSU 神武ふ殺”, însemnând „dragostea lui Dumnezeu nu ucide,” ceea ce înseamnă că fapta de a ucide sau de a râni este un păcat. În loc de a pune accent pe inițierea atacului în luptă, mulți maeștri își îndemnau elevii să învețe să își adapteze mișcările după mișcările adversarului și apoi să găsească mijloace de a ataca punctele slabe ale acestuia. Pentru aceasta, pentru a fi capabil să iei viața dușmanului în mâinile tale, trebuie să îți formezi un bagaj masiv de SHUGYŌ 就业 , antrenament auster și încredere suficientă.
Sporturile, pe de altă parte, folosesc reguli construite artificial, care sunt proiectate să dea victorie persoanei care excelează în termeni relativi de viteză mai mare, putere mai multă sau mărime mai mare.
Idealurile BUDŌ nu sunt destinate pentru a fi stocate pur și simplu ca o banală listă undeva, într-un colț al minții noastre; ele sunt mai degrabă destinate a fi concret și solid înțelese prin relațiile cu alți oameni, prin îndelungi antrenamente ale întregului sistem spirit – minte – trup care compune ființa noastră.
